http://www.thelensdoctor.co.uk/page9.html
Jörg
Druckbare Version
Was für ein Text :hehehe:Zitat:
Yes there are many variations of various adapters,out there and every week we see a new U-Tube variation of these poor and amateur attempts, all garrotted and chopped, and using Glue and bits of rubber to get a specific FD lens to work on the EOS Digital system, all very badly flung and put together.
... very British ...
Spaß beiseite, die ganze Seite ist ein bisschen seltsam, aber immerhin denke ich ist das mal ein systematischer Ansatz - wenn denn auch substanziell was dahinter steckt - das bleibt abzuwarten. Wenn ja dürfte man davon hören - und kann dann entscheiden, ob man sich das antut. Derzeit ist die Lösung von Ed aus Canada mit seinem 0,5mm-Adapter für die langen Brennweiten und den fallweisen Umbaulösungen für die SSC-Optiken ein seriös erscheinender Weg, schön wäre es, wenn sich damit ein weiterer auftäte.
LG Jörg
"Fluid Variable Aperture system (de-click)"
Mit anderen Worten, die Blendensteuerung wird eigentlich zerstört. ;)
...
wohl eher eine optionaler Tribut an die Video-DSLR'ler, im anglophonen Bereich scheint das "declicking" von analogen Objektiven für die Videoprafie mit DSLR anscheinend mode zu werden ... :ugly1:
Anscheinend wird das benötigt um das Objektiv dann zusammen mit der Kamera in ein Rig zu bauen und mit externen Bedienungselementen à la "Folow-Fokus" auszustatten.
Nun denn, wer's braucht.
Jörg
Was für ein "Schnacker"..
das Prizip ist alt. Nur das er jetzt erstmalig das Teil für das 1.2/85mm L aus einem Stück herstellt.
Da steckt im Grunde nix hinter.. Objektiv in Unendlichkeitseinstellung eingestellt auf den Tisch, Digitalen Höhenmesser rangerückt und den Höhen-Sitz der Rücklinse bestimmt.
Alten Mount runter, Rücklinse ausbauen und Durchmesser nehmen.
Notwendige Höhe für den neuen Adapter bestimmen.. Fassung für die hintere Linse höhenbestimmen und schon hat er es doch.
Er zieht für diese Dinge aber mächtig vom Leder mit seinen Sprüchen..
Und richtig dreist wird es hier..Zitat:
The new patented rear mount has taken a very long time to develop and many prototypes just to get everything 100% correct..
So wie ich seinen "Universal-Adapter" sehen kann auf den Abbildungen, klebt er beim 1.2/55mm Aspherical und dem gezeigten 1.2/85mm L ebenfalls die Rücklinse ein.. denn eine so komplizierteZitat:
..
Yes there are many variations of various adapters,out there and every week we see a new U-Tube variation of these poor and amateur attempts, all garrotted and chopped, and using Glue and bits of rubber to get a specific FD lens to work on the EOS Digital system, all very badly flung and put together.
Innenverschraubung wie z.B. die extrem dünne Rücklinse des FD1.2/55mm Aspherical hat, kann er mit seinen Maschinen gar nicht schneiden. Da auch das Ende seines Adapters offen ist, also keine Begrenzung für die Rücklinse hat (wenn sie so wie im Original aufgebaut wäre), ist mir sofort klar, das die Rücklinse hier auch nur geklebt ist.
So sieht die Innenverriegelung der Rücklinse bei einem 1.2/85mm SSC Objetktiv beispielsweise aus.. sie wird im abgenommenen Mount eingesetzt und durch den Aufbau hindurch "innenverschraubt" mit einem passenden, hauchdünnen Verriegelungsring.
Anhang 16966
Das kann seine CNC Maschine nämlich nicht.. das dürfte im Original eher ein Pressrohling gewesen sein.. oder gegossen.. keine Ahnung.
Bleibt abzuwarten, was draus wird. Darüber hab ich auch schon öfter nachgedacht, einen Rohling für die gängigen Objektive zu bauen, aber der Unsinn bleibt dabei immer noch die Blendenübertragung, die von Objektiv zu Objektiv unterschiedlich wieder gangbar gemacht werden muss oder Hebel eingekürzt etc..
Also ziemlich viel Rummel um nix eigentlich..
LG
Henry
... dann darf man ja gespannt sein. Er bietet das ja gewerblich an - und wenn da die ersten Kunden merken dass das 'ne Mogelpackung für vmtl. teuer Geld ist, dürfte es den einen oder anderen mächtigen Verriss geben :devil:- man darf also gespannt sein.
Jörg
Gespannt näheres über den Umbau-Adapter / Kit zu erfahren bin ich auch.
Den Typ habe ich schon seit seinem hochwertigen Linsen-Adapter auf auf dem "Kieker" :-)
Naja, ganz so schlimm ist´s nicht, aber Selbstbeweihräucherung bringt mich immer auf den Lauschposten - und dass ein Augenoptiker seine Hoya UD Linsen zurechtschleift, läßt mich vermuten er nutzt Brillengläser bei der Adapterlösung.
Die Konverterlösung ist interessant. Beim Canon FD 85/1.2L muß man einiges abbauen um die ganzen langen Hebel reversibel weg zu bekommen. Ich hab da recht lange rumgefrieckelt, und dabei die Bilddokumentation vergessen. Oder er knipst/sägt/bricht die Hebel einfach ab. Wird man wohl nicht erfahren - so wie ich den bisherigen Text verstehe, wird er den Umbau machen.
Wenn das Teil inklusive Blendenübertragung mit einem unveränderten Rückteil funktioniert, dann finde ich es gar nicht schlecht.
Ich bin nur soweit gekommen, mir einige Teile so zu überlegen, dass ich die Blendenübertragung jeweils noch auf das Objektiv anpassen muß. Die langen newFD Tele (300,400,500) haben eine andere Mechanik da als die kürzeren newFD Optiken (24,50,85) - allerdings war mein Ziel auch die 100%ige Rückbaubarkeit, was bei ihm wohl keine Thema ist.
Die Rücklinse des FD 85/1.2L hat ja wohl Ed Mika zum Aufgeben gebracht, falls er sich das seit der letzten Mail nicht noch mal überlegt hat. Das ist schon was kritisches.
Hi,
Ed hat sich jetzt anscheinend eine Bewegungsmechanik einfallen lassen, er hatte sich ja das edle Ziel gestellt, dass sein Umbau an jeder EOS läuft, und die 5D macht ja bekanntlich - im Gegensatz zur 1Ds, Probleme mit dem Spiegel. Bin mal gespannt und verfolge das continuierlich. Wenn er immer so arbeitet wie mit seinen Tele-Adaptern ist das wengistens handwerklich sauber gemacht.
Irgendwo in USA baut jemand die 1.2/85 auch unter Beibehaltung der alten Linsenfassung um, da steht hinten der alte FD-Teil raus, nur ohne die Hebel, drumrum dann der EOS-Teil. Hab mich schon gefragt wie das zusammen geht.
Ein paar stille Wünsche trage ich seit T90's Zeiten mit mir rum, aber man wird sehen.
Nochmal zu dem englischen Linsenklempner - ich hab grad nochmal nach der "conversion" gegoogelt - kann es sein, dass er (Pentacon 2.8/29) einfach einen M42-Adapter draufschraubt, Schrauben durchhaut und das dann als "full conversion" verkauft? Das wäre dann allerdings dich recht dreist ... :shocking: Das relativiert seinen fachtechnischen Anspruch doch recht deutlich.
Jörg
Leider eben gar nicht.. und man braucht da gar nicht nach Amerika oder England (Cameraservice One) gucken.. unten verlinkt mal eine kurze Abhandlung mit der Schilderung der Umbauprobleme der Aspherischen Versionen.
Den Umbau hab ich nun selbst schon zweimal gemacht (ein dritter Umbau folgt vermutlich demnächst) und meine Erfahrungen sowie die Entwicklungsschritte, die ich dabei eingeschlagen und wieder verworfen haben, dokumentiert..
Bei meinem ersten Umbau hab ich nämlich die im letzen Bild gezeigte, abgetrennte Rücklinsenfassung anfangs genutzt, das aber wieder aus verschiedenen hier nachlesbaren Gründen spätestens beim Umbau des Canon 1.2/55mm Aspherical wieder verworfen..
http://www.digicamclub.de/showthread...l=1#post148843
LG
Henry
Der Typ läßt mich echt nur noch weiter schmunzeln.. hier vergleicht er ein Canon EF 2.8/70-200mm L IS mit dem Tokina AT-X 2.8/80-200mm, das er wohl grad erfolgreich aus seinem Lager verkauft hat.. grins.
http://www.thelensdoctor.co.uk/page11.html
Auch ich besitze dieses Tokina AT-X SD 2.8/80-200mm .. ein gutes Objektiv.. !
http://www.digicamclub.de/showthread...ghlight=Tokina
Ich hab ja keine Ahnung und weiß nicht, ob der Typ irgendwas sieht, was ich nicht mehr sehen kann in meinem Alter, aber das Canon EF 2.8/70-200mm L ist doch noch eine andere Leistungsklasse.
Was der mit seinen Mini-Bildchen und den daraus geschlossenen Conclusionen den Interessenten da erzählen will, ist schon haaresträubend.
Der Adapter, den er da an das Objektiv angebracht hat, ist zudem ein normaler Standard Adapter.. nicht sein Wunderwerk..
Sehr sonderbarer Typ.. und wohl scheinbar nur darauf bedacht, Blödsinn zu erzählen um dieses "tolle Produkt" unter die Leute zu bringen. Ich finde das zum Teil ganz schön "haaresträubend", was er da so "vom Stapel" läßt.
LG
Henry
Es lässt sich mit der Leichtgkäubigkeit einiger Menschen eben wunderbar Geld verdienen, wenn man denn nur skrupellos genug ist!
Das naechste mal, wenn mir ein Rasterkugel beim Basteln verlorengeht kann ich das dann auch als "fluid variable aperture" verkaufen.
Hab' mir mal Beschreibung und Preise auf der Webseite angeguckt ... :shocking:
Ganz so schlimm finde ich die stufenlos einstellbare Blende nicht - Videoleute schwören drauf.
Da er EX-Canon-Techniker ist, vermute ich mal dass er schon mehr Optiken repariert hat als wir alle zusammen. Vor oder nach seiner Musik-Zeit.
Mir fällt auf Englisch auf die schnelle auch keine bessere Bezeichnung für das Feature ein - immerhin ist die Seite ja englischsprachig.
Da muss ich auch etwas zurueckrudern. Es scheint, dass er nicht nur die Rasterkugel rausbaut, sondern dafuer noch etwas anderes einbaut was dafuer sorgt, das es gut laeuft aber genug Reibung hat. Ich hatte das zuerst auf einer anderen Seite gelesen, wo es nicht so im Detail beschrieben war und da enstand bei mir der Eindruck, dass das blumige Marketing sich ausschliesslich auf das Entfernen der Rastkugel bezieht.
Das das fuer Video durchaus Sinn macht bestreite ich nicht.
Ein Bekannter von mir hat uebrigens einen angeblich so viel besseren (als die Ebay-Angebote) FD nach EOS Adapter mit Korrekturglas da bestellt. Von seinem Vater hatte er eine Menge FD Linsen hat, inclusive einem schicken kleinen FD 50 1.2 L.
So hatte ich mal die Gelgenheit 10 Minuten damit zu spielen. Grottenschlechte Bildqualitaet, alles weichgespuelt und mit wenig Kontrast im Vergleich zu meinem FL 55/1.2. Dass es am FD-Objektiv liegt ist unwahrscheinlich - also muss es der Adaptersein. Wenn er mich gefragt haette, haette ich ihm abgeraten - was ihn der Adapter mit Versand gekostet hat haette schon fuer eine halbe NEX gereicht.
Yep - schon a weng haarsträubend.
Nur die Idee mit den Schrauben klau ich mir, Schrauben sind glaub ich copyrightfrei :peace:und ohne F&E-Aufwand anbringbar. Das hat bei nem Schraubgewinde nämlich was, das letzte mal hat's das das Flektogon losgejackelt, das ging grad nochmal mit dem Daumenabdruck auf dem Filter gut :((
Jörg
I did find a way that is reversible to take the FD 85mm 1.2L long aperture lever out. Its not easy but it can be done. Its even harder to put back to original but nothing gets damaged. My FDn DIY Universal kit will have lens specific tools and linkages that will help with disassembly and connect the different internal aperture linkages. Some of the adaptations will be much harder than others, the FD 85mm 1.2L is one of them. If the lens doctors version is good (and if it does no damage to existing lenses) I will recommend his services to those who are not technically capable of such delicate work. I sent Eddie an email yesterday saying as much. Here is a copy of it:
Greetings Eddie, Ed here.
From your profile page:
" I desgin my own adapters and have recently created the first adapter
to mount an FD lens onto an EOS digital camera without corrective
glass , giving 100% true subject transmission."
With respect, I'm not fully certain to the accuracy of your statement
regarding being the first in this specific case. We all know how
useless optically corrected FD to EOS adapters are and I've been
developing and selling glassless adapters for almost three years now
and I'm not the first either. The problem with the first ones I found
were that they tended to be really poorly made which compelled me to
develop my own for personal use. For more history info if interested
http://www.canonrumors.com/tech-arti...-your-ef-body/
(warning, longish read)
I share your passion for FD lenses and facilitating their digital use
though I focus on developing DIY adaptation kits rather than doing the
conversions myself as you and Jim Buchanan do.
I applaud your new very professional looking FDn EOS adaptation mount
that was brought to my attention today, I have been working on one for
a very long time myself as well. One of my latest design iterations:
http://www.flickr.com/photos/ontaria...in/photostream
Externally our solutions look similar as would be expected since both
are EOS mounts and are mounting to the same 4 fastener locations.
Personally I choose to use brass over aluminum for strength but looks
wise there is no arguing that your aluminum choice looks more
professional. Internally I have no idea how you have handled the
aperture lever connection, myself I am piggybacking the mating feature
on the existing internal grey coloured ring. For lenses with rear
elements I am going low tech with a pop-in polyacetal plastic
traveller that manages to clear a 5D2 mirror and then move into
interference as the rear portion is pushed by the focusing elements
backwards as infinity focus is approached. Live view would be used
for the distant targets. The concept is similar to my FD 55mm 1.2
Aspherical kit http://www.flickr.com/photos/ontaria...in/photostream
Thankfully the 5D3 mirror is slightly further back and will clear many
lenses that the 5D2 didn't though not as many as the 1D4 and 1D3-S do.
Removing the bearing/roller to make aperture control click-less is
very useful for video shooters and my internal aperture linkage
approach generates enough friction to achieve this without diaphragm
creep. Originally never thought that this would be a good thing lol.
For the more complex conversions I already recommend Jim Buchanan in
the US to people that are not technically capable of this type of
work. As I launch the DIY kits for many of the the FDn lenses, in
some cases such as the 85mm 1.2 that require full disassembly to
remove the aperture lever that does not come off with the FDn mount I
will do so much more strongly. For interested parties in UK/Europe I
would be more than pleased to also mention that you provide the
service. I'm not sure if you strive to keep the lens original with
the capability to revert back to original but that is a main driving
force for me. One day when Canon or someone comes out with a good
full frame EVIL body the lenses would be appreciated more in their
original form I expect.
I have on occasion repaired butchered lenses that people tried and
failed to adjust using my kits and some of the things they have done
to the beautiful vintage gear is nightmarish. For this reason most of
all I'd rather lose a sale to a fellow FD lens digital enabler rather
than kill a beautiful piece of vintage engineering.
Let me know if you'd be interested in a mention in the eBay listings
of some of my more difficult upcoming EOS kits.
Best regards,
-Ed Mika
End of email to the Lens Doctor
Sorry for posting in English but my German is non-existent and google translate is not very accurate yet I'm afraid. cheers-Ed Mika / edmika.com
Welcome here Ed!
I wondered when you join in here since you wrote me about my FD SSC 800/5.6L lens.
At the moment I have to entertain my small child - so a answer to your post will follow later!
Hi Ed,
welcome to Digicamclub.
Thanks for posting your very informative email to "lensdoctor", filled with lots of interesting details about your developments..
As far as i understand, your development refers only to nFD lenses, or are there plans to extend this to the breechlock - versions?
Cheers
Henry
Hi Ed,
welcome here, have nice time here!
Jörg
Thanks for the welcome everyone. Yes Henry, I intend to have non destructive and fully reversible EOS adaptation kits developed for most FD breech lock and FDn bayonet mount lenses within a year. I've got a pretty big collection already for development testing
Anhang 17144
IMG_4959.jpg by Ontarian, on Flickr
I'm trying to make edmika.com my main place to find all info on what I have and what I am working on with my twitter account, youtube, ebay and all that linked there.
cheers!-Ed
Hi Ed,
a nice set of test samples you are collecting.. imposing :yes:
Seems you have tryed a lot of things within near the complete line of FD lenses.. Wonderful. :clapping
After doing a lot of conversion work for other people/friends, the little set i can show is only a part of your collection. :lol:
http://1.1.1.5/bmi/digicamclub.de/du...att/fd-set.jpg
But we do have a small section, in which me and others are publishing articles based on "open source" and sharing this
knowledge with other people.
Here you can visit / find our section of articles about converting lens work..
http://www.digicamclub.de/forumdisplay.php?f=292
So not every Canon FD lens is "keeper" and good enough to convert it with a new and expensive mount.
What would be your recommendations for FD lenses to bring them to a new EF life?
And finally, what are your expectations in selling this KIT after the Sony NEX is introduced in the market?
A simple FD 1.8/50mm "kit lens" or some typical consumer lenses would not be the best choice to convert them with your
new Mount, the price for a converting kit would be (in some cases) 10 times higher then the lens itself.
So what do you personally think which lens is worth to convert.. ?
Cheers
Henry
Hi Ed,
I did the removal of the original iris connection on the FD 85/1.2L non destructive as well - but I don´t want to try to reassemble it back to original FD at the moment. Would be more work than to get it out of the lens.
Your idea with the back lens sounds good. But I have - as always :-) - some doubts about the precison of the parallelism. But OK, the approaching second lens is pretty much parallel. The idea is great!
I think with this mail potential problems with the Lens Docter should be cleared - as long as he performs reversible lens conversions. I suppose he don´t :-/
Impressive lens collection!
Kann ich nur unterschreiben. Die Idee mit einer flexibel eingefassten und sich anpassenden Rücklinse hatte ich auch und sie ist verlockend, nachdem ich aber den Begrenzungsbund der Rücklinse am original FD Mount meines 1.2/55mm Aspherical von 0,33mm auf ca. 0,1mm geschliffen hatte, verwarf ich diese Idee schnell wieder. Nachdem ich diesen alten FD Mount aber auf den speziell gefertigten EOS Adapter in der ersten Version mit Höhenanpassung umgeschraubt hatte, ergab dies völlig inkonsistente Ergebnisse, da sich das bewegliche Element bis zur Berührung dem starren Element annäherte und die Rücklinse minimal "herausdrückte".
Die Bild-Ergebnisse waren allesamt davon abhängig, wo sich bei dieser mittlerweile durch den zu schmalen Bund elastisch nachgebenden Fassung, ihre jeweiigen Krümmungsradien begegneten. Damit ist die von Dir angesprochene Parallelität sicherlich nicht mehr gewährleistet.
Wenn man an so ein elastische nachgebendes System denkt, so müsste dies über eine "Zwangsführung" realisiert werden, was aber aufgrund der baulichen Gegebenheiten am Ende des Mounts nicht machbar ist.
Es wird auf ewig dabei bleiben, das diese Objektive leider nicht an die 5D MKII mit allen Optionen zu konvertieren sind.
Bei Nutzung einer 1Ds MKII jedoch haben die Aspherischen Objektive alle Chancen der Welt, sauber zu laufen. Das hab ich mit meinem Umbau des 1.2/55mm Aspherical bereits an der 1Ds MKII unseres Forenkollegen Markus testen können. Funktioniert astrein, auch auf unendlich.
Now for Ed, in english..
I double this meaning. The idea of a flexible enclosed rear lens I also had and it's tempting, but after I had cut the original FD mount rear lens surround part of my 1.2/55mm Aspherical from 0.33 mm to 0.1 mm, I rejected this idea quickly. After I had this old FD mount but vice bolted to a specially crafted EOS adapter in the first version with height adjustment, this resulted entirely inconsistent results, because the movable element approached until it touches the rigid element and the rear lens slightly "out pressed".
The image results were all dependent on where in the meantime met their radii of curvature. Thus, the issue raised by you parallelism is guaranteed not sure.
When one thinks of such a flexible, resilient system, this would have mean a "positive guidance" should be realized, but due to the structural conditions at the end of the mount seems not feasible.
It will remain here for ever, that these lenses are unfortunately not convertible on the 5D MKII with all options (only with mirror shaving)
By using a 1Ds MKII for the aspheric lenses everything works fine. I'm with my reconstruction of the 1.2/55mm Aspherical is already on the 1Ds MKII tested.
So everything works fine.
My moving flexible ring idea does not depend on glass to glass contact to move the last element, a bottom lip of my "EdTraveller" matches up to the thin metal ring around the moving lens group. I feel I will be able to keep perpendicularity within acceptable levels and there will be no risk of the rear lens element popping out either. Right now my biggest problem is the materials like nylon and Devron we have been experimenting with are too rigid and fragile. We have ordered 2" diameter cylinders of polypropylene type materials that should be arriving tomorrow but my father-in-law is concerned that the softer material will be harder to machine since it distorts more and has a tendency to hang on to the cutting chips which will make it hard to get a good finish.
The 5D3 mirror is slightly lower profile than the 5D2 mirror thankfully. The base FD 55mm 1.2 SSC without separate rear lens almost makes it to infinity before lens to mirror contact where the 5D2 hits at just before 10 meters, since I can keep the separate rear lens of the Aspherical a hair closer to the focusing set, I can get infinity focus with the Aspherical on the 5D3 without mirror contact. Since I expect many serious enthusiasts interested in manual lenses worldwide will be using the 5D2 for years I have to design with that camera firmly in mind.
Yeah Marcus, that 85L is a real beast to get that lever out eh. I'm going to do a (probably very long) video of me (trying) to put it together again in original condition. I need to do this in order to make the instructional video of how to do the conversion using my kit. Similar to the ones I did here for the FD 55 1.2 http://www.youtube.com/watch?v=HT20ozVh8Y0 the TS 35 2.8, http://www.youtube.com/watch?v=_--po9ppBdY, the FL 55 1.2, http://www.youtube.com/watch?v=dDhG0CWAJY0 and how to do the focus calibrations on the super telephoto lenses using my low profile 0.75 and 0.5mm FD-EOS adapters http://www.youtube.com/watch?v=Ytgt1d1Ts8I
Also, FDn lenses that I think will be great on EOS
7.5/5.6, 14/2.8L, 15/2.8, 24/1.4L/2, 28/2, 35/2, 50/3.5macro/1.4/1.2/1.2L, 85 SF/1.8/1.2L, 100/2/2.8macro, 135/2, 200/2.8/4macro, 300/4/4L
85-300, 50-300L, 20-35L, 80-200L
Of course all the white super telephotos already work on EOS with my 0.5mm adapter and can go back to FD film in seconds. A permanent lens mount swap is impractical because removal of the pivot mounted aperture lever is challenging.
:lol: The german word for EDIT = Bearbeiten
You wrote..
Do you mean the normal nFD 50/1.2 lens?..Zitat:
.. 50/3.5macro/1.4/1.2/1.2L..
Is there a modification especially for that lens? I did the conversion of this lens and reported the result here:
http://www.digicamclub.de/showthread...Canon+1.2%2F50
Its a very fine lens.. indeed. Due the intrusion of the rear lens element in conjunction with his diameter (37,15 mm) its not possible focus to infinity on 5D MKII and also in LiveView-Mode it is not possible to focus distances greater then 5 meters, because of the mirror-box limitations on 5D MKII.
That was one of the reasons, why i did sell this very fine lens to a member of this forum and finally this lens now work on an EOS Crop cam, where everything works fine.. IMHO definetely not usable on a 5D cam,
How did you manage this problem, if your kit is really universal usefull?
Whats about the Canon 24-35mm/3.5 L Zoom lens?
http://www.digicamclub.de/showthread.php?t=15139
For this lens, also on the 35mm/2 SSC Breech Lock, the user has to shorten/clear the rear lens holder by himself, if the lens is adjusted to infinity.
Otherwise the mirror on a 5D MK 1 and MK II will hit the lens holder/Lock..
35/2 SSC with "cleared rear lens holder"
http://www.digicamclub.de/attachment...766662&thumb=1
24-35/3.5 L without clearence, you can only use the lens from 26mm to 35mm.. on a 5D
http://www.abload.de/img/fd24-35_rl_k-12sjnt.jpg
Thats what a user has to do with the rear lens holder.. to reach the complete range from 24-35mm
http://www.abload.de/img/fd24-35_rl_k-4g1kcc.jpg
So this are works, the user has to do, if he wants to reach infinity on that shown lenses on a 5D ..
Or do you deliver new parts for the rear with your conversion kit?
And a final question.. what happend if the old screw in the Threads are rot and the user has to drill new holes?
Often the screws are hard to disengage from the lens body.. about 25 percent of the lenses do have this problem.
Is there a hint from you to help the user dismantling the old mount without lost of the old screws and the need to drill new holes?..
I think, there are a lot of problematical things, depending on the type of lens a user wants to convert, which a "universal mount" cant resolve.
So every type of lens needs his own conversion process.. but its a nice thing to know, that some lenses are easy to convert.. especially the 55mm/1.2 SSC.
I really like the lens and started my own experience in lens conversion with that lens, years ago.
Unfortunatelly the price of the kit is very high, if we add the german tax..
Cheers
Henry
Unfortunately the price of the kit is very high, if we add the german tax..
Every adapter package I send out is marked as 49 dollars value. My rationale is that this figure covers purely the material/chip costs of the kit where the rest is for my labour/life time assistance with installation and usability issues, a fair and honest argument I believe. It also obviously reduces customs fee impact worldwide.
I'm also trying to automate my production so I can start to lower prices. I expect Chinese copies to come out that I know I can compete with quality wise but will have to do better with prices in the not too distant future. In a full work day only 10-15 adapters can be produced right now. With a second machine coming and with automatic tool change capability (exactly this one http://www.youtube.com/watch?v=9X5AS...ure=plpp_video) this should more than double without requiring me or my father-in-law to be 100% at the machine during production.
As for the term "universal" FDn mount. You are right, it is not universal, every lens has its own unique issues with aperture lever connection and many will have 5D mirror interference issues. When I do start to sell kits, they will all still be very lens specific and will clearly list issues and incompatibilities with certain camera bodies.
As for screws, I usually provide new ones. This way people can drill the heads off and then put vise grips on the studs. Also heating up the screw with a soldering iron with some solder on it has helped releasing some really tight fit screws without breaking them for me.
I expect a kit for the 24-35 as well but I'll start with the 20-35 first.
Unfortunately the customs often wants to see the ebay-transaction documents.. that doesnt help any longer, mostly the declaration is not thruth for them.
So they start long time ago to show the transaction details on custom office. :donk
Thanks again for your detailed informations. Keep us informed about new developments.. and good luck for your business.Zitat:
Zitat von EdMika
Cheers
Henry
Hi Ed,
the procedure in germany is as follows:
a./ if the customs office at Frankfurt/Airport (example for my case in Bad Ems) is not interested, the put a green button on the parcel "free from customs treatment" and give the parcel to the forwarding company. Nothing more happens. You get the parcel as sent.
b./ if customs office is interested the open the parcel and expect to find a bill. If there is none or it's declared as a gift the have a look on what is inside. If they decide that it looks to be commercial product the search it - if they find the price declared they calculate the fee and the forwarder brings the parcel with the fee to pay - or you get a postcard from customs to pick the parcel up at the customs and bring with you the orderpapers and the bill -> ebay-copy. If they determine massive differences between the "formal bill" in the parcel and the real price, the begin to lokk what is to find more - not the best situation there ... :( - and your next parcels are visited nearly all.
c./ UPS is solution b./ in the most cases.
d./ DHL was a./ in the most cases I had in the past.
Calculation is easy:
billing prize + tranport cost * 19% is the tax, and something nearby 3% is the charge for import.
Jörg
Hey Ed, nice to see you here.
As I've personally converted and modified about a dozen lenses, I apreciate your efforts to ease any step of that process - especially with well-thought and well-engineered products.
Your 'little collection' of canon-gear sets new standards, to say the least ;)
I can't help you with knowledge regarding the whole mirror-issue, as I own a Canon 50D crop camera.
Concerning your A-list of lenses you mentioned:
I'm not completely sure of the nFD-Version of the 2/35, but the S.S.C.-Version* I converted just ROCKS. Easily one of the best primes I owned. I like the bokeh and it's sharp enough for the demanding crop-sensor like the one of the 50D shortly after f/2.0.
That one definitely belongs to the A-list.
*(the one of the three without radioactive elements)
On a side note, probably related to my copy:
I've yet some problematic front-group mechanics of the floating system to examine on the 2/35, where presumably some degraded plastic parts are responsible for unwanted tolerances of the front group.. I've encountered the extreme version of that issue in a Tamron zoom lens I repaired. There is not much that can be done against this issue, as it purely seems to be natural decay of plastics-related.
Another one of your A-list:
I got the 1.4/50 S.S.C. for a fine price because of stuck aperture blades. While chromatic abberations (showing mostly as purple in f/1.4 photos in bright daylight) are noticeable at f/1.4, those disappear quickly. It deserves a place in the A-list as well - not everybody wants to pay for f/1.2.
Side note: the lens has less problems (especially at sharpness) at close range than another good 1.4/55 for M42 I compared it against.
May have been a special weakness of that lens, but I assume that the 1.4/50 is just thoroughly designed.
I don't have the 3,5/50 Macro, but I've seen the reports of Hinnerker, the MTF graphs and the compared MTF graphs of a Zuiko 3.5/50 Macro I worked with. And those clues say that the 3.5/50 Macro rocks as well and should be thoroughly tested by you ;)