Pentax bringt X70 Superzoomer
Specifications
Number of Effective pixels approx. 12 megapixels
Image Sensor 1/2.33" CCD
Number of Recorded pixels Still 12M, 3:2, 16:9, 1:1, 7M, 5M, 3M, 1024, 640
Movie 1280, 848, 640, 320
Sensitivity (Standard Output Sensitivity) Auto, Fixed (ISO 50 - 6400)
Motion Blur Reduction Still CCD-Shift-Type (SR : Shake Reduction)
Hi-sensitivity anti-shake mode (Digital SR)
Movie Movie shake reduction mode (Movie SR)
Face recognition Face recognition AF&AE is available at all mode. 32 people at most.
Smile Capture. Blinking Detection.
Storage Media Built-in Memory (approx. 33.6MB), SD/SDHC Memory Card
White Balance Auto, Daylight, Shade, Tungsten light, Fluorescent light (W, D, N), Manual setting
Lens PENTAX zoom lens, 14 elements in 11 groups (4 aspherical elements, 3 ED elements)
Focal Length 4.6 - 110.4mm (approx. 26 - 624mm in 35mm format)
Aperture F2.8 (W) - F5.0 (T)
Zoom Optiocal Zoom 24X
Digital Zoom approx. 6.25X
Intelligent Zoom approx. 31.3X at 7M, approx. 150X at 640 (including optical zoom)
Display 2.7"LCD , approx. 230K dots, AR coating
Viewfinder Electronic Viewfinder, approx. 200K dots
Focus Type 9-point AF, Spot AF, Auto tracking AF
Focus Range
(From lense face) Standard: 0.4m - Infinity (at wide setting), 1.7m - Infinity (at tele setting), 1.31 ft. - Infinity (at wide setting), 5.6 ft. - Infinity (at tele setting)
Macro: 0.1 - 0.5m (middle zoom position), 0.33 - 1.64 ft. (middle zoom position)
1cm Macro: 0.01 - 0.3m (middle zoom position), 0.03 - 0.98 ft. (middle zoom position)
Infinity-landscape, Manual Focus, AF Point switching: available
Exposure Control Metering System Multi-segment metering, Center-weighted metering, Spot metering
Exposure Compensation ±2EV (1/3EV steps)
Scene mode Auto Picture, Sport, Digital SR, Movie, USER, Manual, Aperture Priority, Shutter Priority, Program, SCN(Landscape, Flower, Portrait, Backlight, Half-length Portrait, Night Scene, Night Scene Portrait, Stage Lighting, Surf & Snow, Baby, Kids, Pet, Food, Fireworks, Frame Composite, Party, Museum, Sunset, Digital Wide, Digital Panorama), Green
Playback modes Slideshow, Digital Filter(Color Filter(11 kinds), Soft Filter, Fisheye Filter, Brightness Filter), Frame Composite, Resize, Cropping, Image/Sound Copy, Image Rotation, Movie Edit, Red-eye Compensation, Voice Memo, Protect, DPOF, Image Recovery, Start-up Screen, Face close-up playback
Shutter Speed 1/4000 - 1/4 sec. 4 sec at most (Tv, Av, M, Night Scene mode setting)
Built-in flash Modes Flash-on and Flash-off modes. "Red-eye" reduction function employs a pre-discharge. Low-speed synchro, Low-speed synchro + Red-eye
Flash Range Wide: approx. 0.2 - 9.1m (ISO Auto), approx. 0.66 - 29.9 ft. (ISO Auto)
Tele: approx. 1.7 - 5.1m (ISO Auto), approx. 5.6 - 16.7 ft. (ISO Auto)
Drive Modes One shot, Continuous Shooting (L/M/H), Self-timer, 2 sec Self-timer, Interval Shooting, Auto Bracket
Power Source Rechargeable D-LI92 lithium-ion battery, Optional AC adapter kit is also available
Battery life Still*: Approx. 170 shots (Rechargeable Lithium-ion battery)
Playback**: Approx. 200 min. (Rechargeable Lithium-ion battery)
Interfaces USB2.0 (Hi-Speed), AV terminal, DC Input terminal
Dimensions approx. 110.5 (W) × 82.5 (H) × 89.5 (D)mm (excluding the operation parts and protrusion.)
approx. 4.4 (W) × 3.2 (H) × 3.9 (D) inches (excluding the operation parts and protrusion. )
Weight Body approx. 390g (without battery and SD memory card)
approx. 13.8 oz.
With battery & SD card approx. 410g (loaded and ready)
approx. 14.5 oz.
http://img80.imageshack.us/img80/3609/20090301.jpg
AW: Pentax bringt X70 Superzoomer
I was net - san olle depat wurn ? wurde der Landösterreicher sagen ...
Wir alle wissen, was 500mm bedeuten, nämlich 10fache Vergrösserung von unserer Augenbrennweite, also enorm.
624mm ist mehr als eine 300mm Festbrennweite auf einem 2 fach- Konverter, also unglaublich
Mit SR allein geht das nicht mehr.
Der Sensor muss klein sein, das ist klar, aber warum 12MP -
den kann doch diese Optik niemals befriedigen.
Ist das ein pentax-Ding oder kommt morgen der Samsung Zwilling ?
Die spinnen, die Pentaxianer (und Samsunginer).
mfg Peter
PS.: Was Fuji und Panasonic wohl antworten werden ???
Die Cam hat ein paar interessante Features:
- lichtstarkes Zoomobjektiv 2,8-5/26-624 mm.
- Gewicht nur 390g
- Videoaufnahmen im 16:9 Format in erstklassiger HD-Qualität mit einer Auflösung von 1280x720 Pixel bei 15 Bilder pro Sekunde
Tja, scheint ja ein interessantes Teil zu sein, sogar ein Schwenkdisplay bietet die X70.
Für mich unverständlich ist, dass Pentax kein Filtergewinde vorgesehen hat für POL- ND- bzw UV Filter.
Das ist für mich ärgerlich.
Bitte um Hilfe - ich bin anscheinend zu blöd, aber ich finde keine Bilder, die mit dieser Cam gemacht wurden.
Man kann sie kaufen, aber ich finde noch keine Bilder im Web. Was mache ich falsch?
mfg Padiej
Alles schön und gut, aber dann sowas: "Image Sensor 1/2.33" CCD".
Dann doch lieber weniger Zoom und einen größeren Sensor.
Für eine kleine Point'n'Shoot ist solch ein kleiner Chip ja völlig in Ordnung, aber die X70 wird bei vielen die einzige Kamera sein. Dann ist so ein kleiner Sensor schon ungünstig.
Ich träume ja noch immer von einer edlen, relativ kompakten Digicam im Stile eine klassischen Messsucherkamera mit 2/3"-Sensor und modernen Bearbeitungs- / Rauschalgorithmen sowie einem 2.0-2.8/24-120 Objektiv...
Zitat:
Zitat von
LucisPictor
Ich träume ja noch immer von einer edlen, relativ kompakten Digicam im Stile eine klassischen Messsucherkamera mit 2/3"-Sensor und modernen Bearbeitungs- / Rauschalgorithmen sowie einem 2.0-2.8/24-120 Objektiv...
Ja das klingt nach einer Massnahme! Das ganze dann noch mit 6MP gekroent und einem wirklich schicken edlen Alu-Gehaeuse.... Jaaaa, wo kann ich die mitbestellen?? Ich bin dabei!
Kannst Du nicht mal bei Leica "anklopfen"??? :beten::beten::beten:
LG,
Klaus
Du hast den Auslöser schräg vorne gesetzt, dass finde ich genial, Carsten - eine tolle Cam. Wenn die Griffe aus Holz gemacht würden, der Rest aus ALU - a Dream
Frage zum Thema - ist die Oly besser ? Herkules ? Wie siehst Du die Pentax von den Bildern her?
Danke für die Hilfe.
Ich finde es beschämend, das es auf der Pentax - Page keine Testbilder mit der Kamera gibt, eigentlich ein Grund, sie nicht zu kaufen.
PENTAX - was verkauft Ihr eigentlich? Eine Hülle? Aber was kann die?
Gebt Bilder in die Homepage !!!
mfg Peter